Gå til sidens hovedinnhold

– Syke kunder kan ikke sitte og vente i timevis

Artikkelen er over 2 år gammel

Reidar Sollie reagerer på lang ventetid på drosje fra Ringerike sykehus.

Direkte linje Dette er et debattinnlegg. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

– Jeg har vært noen dager på sykehuset og har fått en fantastisk, profesjonell behandling av meget hyggelige ansatte. Dette gjelder både i sykebilen, på Ringerike sykehus og på Rikshospitalet. All takk til dere.

Da jeg skulle hjem på ettermiddagen 24. januar, bestilte sykehuset velvillig drosje. Men i drosjenæringen er det ikke mye service. Jeg kom ned til inngangen for å vente. Der satt det en dame, ganske oppgitt. Hun hadde ventet over en time. Vi satt der sammen i cirka 40 minutter, men ingen drosje kom. Da fikk jeg muligheten til annen transport hjem. Hvis jeg ikke hadde fått det, måtte jeg ha ventet i 1,5 time til. Jeg vet at drosjen kom først da.

Dessverre så sa jeg ikke ifra til sykehuset at jeg reiste, det beklager jeg. Med monopol i drosjebransjen (har avtale) så må det gjøres noe for å få til en bedre service på dette. Kan ikke la syke kunder sitte og vente i timevis, ingen finner seg i det i dagens samfunn. Regner med at sykehuset ikke betaler for dette. Har et forslag til drosjenæringen: Ta et kurs i kundebehandling, sier Reidar Sollie.

Brenner du for noe? Ring 32 17 96 66 eller send e-post til direkte.linje@ringblad.no

Kommentarer til denne saken