- Beklagelig

Av
Artikkelen er over 10 år gammel

Elling Heggen i Ringbo beklager at det tar så lang tid å få rettet opp i boligfeilene i Klokkerlia.

DEL

- Det er beklagelig at ikke ting går fort nok. Vi håndterer alle reklamasjoner som kommer inn og prøver å få dem som ikke har gjort en tilfredsstillende jobb til å ordne opp så fort som mulig, sier ingeniør Elling Heggen ved teknisk avdeling i Ringbo BBL.

- Hva gjør dere for å følge opp klagesakene?

- Vi er ikke fornøyd med at det tar så lang tid, og har ikke tenkt å gi oss før det blir tilfredsstillende. Vi må jo purre på, og om nødvendig bruke andre håndverkere til å gjøre jobben hvis det ikke blir fulgt opp. Feil som oppdages på befaring ved overtakelse, skal normalt tas omgående, sier Heggen.

Flere beboere Ringerikes Blad har snakket med er misfornøyde med oppfølgingen de får fra Ringbo, men Heggen har ingen kommentar til det.

Han erkjenner at det er et problem med feil på nye boliger.

- Bransjen har slitt med en del byggfeil på Ringerike. Det er selvsagt ikke ønskelig. Årsaken kan være tidspress, men det er ingen unnskyldning, sier Heggen.

- Er dere fornøyd med jobben som er gjort i Klokkerlia?

- Vi er ikke fornøyd med alt, uten at jeg skal gå i detalj om det, sier Heggen, som opplyser at bygget har ti års byggfeilforsikring i tillegg til reklamasjonsretten på fem år.

- Vi står på beboernes side for å få ting på plass, understreker han.

A. Andersen Entreprenør og Tømrermester AS har vært hovedentreprenør for prosjektet. Det lyktes ikke Ringerikes Blad å få en kommentar fra dem fredag.

Artikkeltags