De har ansvar for at sentrum dør | Per-Erik Berge

Hvem vil frakte varer lange veier til fots, på sykkel eller busser som sjelden går og som kanskje ikke skal gå til og fra sentrum i framtida? spør Per-Erik Berge.

Hvem vil frakte varer lange veier til fots, på sykkel eller busser som sjelden går og som kanskje ikke skal gå til og fra sentrum i framtida? spør Per-Erik Berge. Foto:

Av

Hva er problemet med biler, som etter hvert ikke vil forurense, spør Per-Erik Berge.

DEL

MeningerBare ei trafikkåre gjennom Hønefoss er håpløst. Det som ville hjelpe litt var å lage en forbindelse, med bruer fra nåværende Eikli skole, i Ringeriksgata, foran stadionområdet over til Støalandet/Vesternbakken, altså for trafikk til og fra Haugsbygd og Hønengata, utenom å måtte passere sentrum.

De som trumfer gjennom rare løsninger for bare gående og syklende, pluss en og annen buss, vil være ansvarlig for at sentrum blekner enda mer.

Hvem vil frakte varer lange veier til fots, på sykkel eller busser som sjelden går og som kanskje ikke skal gå til og fra sentrum i framtida? 

LES OGSÅ:  Vi trenger en løsning for biltrafikken | Jan Solgård

Men det er mulig det er greit at all handel skal foregå på Hvervenkastet, øverst i Hønengata, på Eggemoen og andre steder. Så kan jo folk i sentrum gå, sykle, ta bussen eller eventuelt kjøre bil til disse stedene.

Hva er problemet med biler, som etter hvert ikke vil forurense og heller ikke hoper seg opp, dersom det legges til rette for trafikk på en fornuftig måte?

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags