Lundteigen og Aasen: Framdriften for ny bane og vei

Illustrasjon: Statens vegvesen/Bane Nor

Illustrasjon: Statens vegvesen/Bane Nor

Av
Artikkelen er over 2 år gammel
DEL

LeserinnleggLekkasjene fra Nasjonal transportplan har ikke vært lystig lesning for Ringerike. Viktige prioriteringer skyves ut i tid, med diffuse begrunnelser. Vi har imidlertid fått klarlagt at utsettelsen av Ringeriksbanen og ny E-16 er begrunnet i økonomi.

LES OGSÅ: Kutt kan gi bråstopp for planleggingen av Ringeriksbanen

Senterpartiets tidligere samferdselsminister Marit Arnstad la i 2013 frem tidens mest ambisiøse National transportplan. Den rød-grønne regjeringen slo helt klar fast, byggestart på Ringeriksbanen og ny E-16 skal skje i 2019. Dette ble tatt inn fordi det var praktisk mulig, både økonomisk og planleggingsmessig.

Den 03.03.17 uttalte stortingsrepresentant Per Olaf Lundteigen (Sp) til Ringerikes Blad: «Jeg vil at det ikke skal være noen tvil om at Sp står for en oppstart i 2019, og det vil vi fortsette å jobbe for». Dette kommer Senterpartiet til å jobbe for at et flertall i Stortinget blir med og realiserer. Så får regjeringen og støttepartiene bevise om pressekonferansen på Sundøya 30.08.15 utelukkende var et valgkampstunt rett før kommunevalget i 2015 for å lure velgerne, eller om man faktisk mente det.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags