Finn Bye Christiansen: Kristendommens tilbud er frivillig, men anbefales

Artikkelen er over 2 år gammel

Vi må ta konsekvensene av våre valg, skriver Finn Bye Christiansen i dette leserinnlegget hvor han støtter Ranveig Kristiansen.

DEL

Leserinnlegg Ranveig Kristiansen har fått mye pepper for sine innlegg i avisen. Det hun fremholder, er jo hva Bibelen som Guds ord, sier, blant annet om homofili. I Paulus brev til romerne kap. 1 står det en del om dette.

Ranveig og jeg pluss tusenvis av andre i Norge står på det som står i Bibelen, idet vi anerkjenner den som Guds ord til menneskeheten og gitt oss til rettledning for våre liv.

I erkjennelse av at jeg ikke greier å overholde blant annet de 10 bud, kanskje heller ikke Norges lover eller trafikkreglene til enhver tid, er jeg per definisjon en synder og er avhengig av nåde. Bibelen forteller at Nåden kom med Jesus Kristus, Guds enbårne sønn, som ble et offer for hvert eneste menneske som tror.

Finn Bye Christiansen

Troende (men ikke til alt)

Inngangsbilletten er altså lagt på et nivå som kan nås av alle mennesker, uavhengig av økonomi, legning, status eller levekår. Nåden er gratis, Jesus har dødd for all verdens synd og ved troen på Ham, blir vi frelst. Fremdeles trenger vi rettledning i form av lover og regler, det være seg Bibelens og lovverket i Norge, og jeg trenger tilgivelse for gale ting jeg måtte gjøre.Dette er Bibelens budskap til oss mennesker.

Tro det eller ei! Som kristen prøver jeg da å leve etter disse rettledninger, inkl. de 10 bud, mislykkes dessverre ofte, men jeg har troen på at jeg likevel skal komme til himmelen.

Dersom dette er vanskelig å godta, vel, da må du selvfølgelig fritt leve livet ditt som du selv ønsker innenfor lovens rammer. Du, som jeg, må ta konsekvensene av våre valg! Jeg kan da ikke neglisjere rettledningene ved fortsatt bevisst å lyve, stjele, misbruke Guds navn, banne og sverte, begjære min nestes eiendom osv.

Når vi virkelig angrer på det vi har gjort, får vi tilgivelse. Dette er de gode nyhetene til menneskene; det er en frivillig sak å ta imot frelsen i Jesus Kristus; ingen blir tvunget inn i Guds rike. Men med tanke på evig liv etter døden her nede på jorden, er det nødvendig med en omvendelse. Som sagt; en frivillig sak, men jeg anbefaler den på det varmeste!

LES FLERE INNLEGG I DEBATTEN:

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags