Brakar igjen og igjen | Else-Marie Simonsen

– INNDRA KONSESJONEN: Else-Marie Simonsen er irritert på Brakar, og får svar fra selskapet.

– INNDRA KONSESJONEN: Else-Marie Simonsen er irritert på Brakar, og får svar fra selskapet. Foto:

Av
Artikkelen er over 2 år gammel

– Det er helt horribelt at man skal være avhengig av bil for å kunne komme til og fra uten å bruke en hel for- eller ettermiddag, skriver Else-Marie Simonsen i dette leserinnlegget.

DEL

Meninger Er det ikke snart på tide å inndra konsesjonen til Brakar? Da Timeekspressen kjørte kom vi til og fra og kunne kjøre bussen hele året! Med Brakar er det både dyrt og tungvint – å legge ned ruta over Utstranda var helt bak mål.

Les Brakars svar nederst!

Langs Utstranda ligger flere campingplasser og hytter, hvor en forelder gjerne er med barna hele sommerferien og den andre forelder kommer i helgene.

Mange har tidligere også bodd på campingen/hyttene hele sommeren og pendlet til og fra Oslo, nettopp fordi bussen gikk ofte og kjørte Utstranda der campingene og hyttene ligger.

Det er helt horribelt at man skal være avhengig av bil for å kunne komme til og fra uten å bruke en hel for- eller ettermiddag.

Else-Marie Simonsen

Inndra konsesjonen til Brakar, eller forlang at de gir tilbud til brukerne. Det er Brakar som er til for OSS, ikke VI som er til for Brakar! Sommerruter? Skjerp dere, Brakar, og vær i alle fall ærlige når dere går ut med informasjon!

Dette svarer Brakar:

Etter en dramatisk nedgang i antall reiser på Ringerike over flere år, har Brakar justert rutetilbudet slik at vi kjører der folk flest bor og hvor det er markedsgrunnlag for buss.

Vi har flyttet kilometer fra avganger med få/ingen reisende og brukt den kjøringen til å styrke andre linjer.

Dette har gitt vekst i antall bussreiser i Ringerike og Hole.

Å øke antall kollektivreiser er hovedmålet Brakar er gitt gjennom sin avtale med Buskerud fylkeskommune.

I kollektivtransportplan for Buskerud, vedtatt i fylkestinget, gis det også føring om at vi skal tilpasse tilbudet til markedet og styrke det i byområder.

Dette medfører at vi må gjøre endringer som av og til slår uheldig ut for enkeltpersoner, men som gir vekst i sum.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags