Til sammen var det plass til 360 på de tre forestillingene. Dirigent Grethe Ghanizadeh hadde håpet på flere folk.

– Dette er jo noe nytt, og vi hadde håpet det skulle være spennende for folk, sier hun, men mener det er viktig å være realistisk.

LES OGSÅ: Ringerike Operakor skapte magi i Kraftstasjonen

Skryter av aktørene

– Å opparbeide publikum på opera tar sin tid, forteller Ghanizadeh og presiserer at det har vært en flott opplevelse.

– Det har vært veldig gøy, og jeg er så fornøyd med alle deltakerne, forteller hun.

– Musikere, solister, koret, scenograf, regi, det har vært et veldig bra team.

LES OGSÅ: – Operaen er fortidens film

Dyr moro

På spørsmål om "Dido og Aeneas" ga mersmak på flere oppsettinger svarer Ghanizadeh at det er mye som skal klaffe, og det økonomiske må være i orden.

– Opera er noe av det dyreste man kan drive med, forteller Ghanizadeh.

(Artikkelen fortsetter under bildekarusellen)

Bildeserie

Se operaen i bilder

 

Flere i publikum lurte på hva veien videre ville bringe, og om "Tryllefløyten" var neste prosjekt.

– Jeg skulle gjerne satt opp "Tryllefløyten", men vi er avhengige av sponsorene, sier Ghanizadeh.

– Jeg er klar om jeg har økonomisk støtte i ryggen.

Se og hør en smakebit!