Da bildetjenesten Instagram ble lansert i 2010 var det ikke mange, om noen, som spådde den suksessen som tjenesten senere fikk. Over hele verden har bildedelingstjenesten, som er eid av Facebook, nå over en milliard brukere.

I Norge er det litt over 2,2 millioner voksne som bruker Instagram.

Ringerikes Blad og mange av avisene i Amedia inviterer nå til tidenes kåring av den beste på Instagram i Norge. Det hele starter med lokale nomineringer i lokalavisene du finner senere i denne saken, og i Nettavisen for områdene disse avisene ikke dekker. Til sammen vil vi velge ut 100 av de beste som er nominerte, og fra disse vil lesere og jury velge ut 12 som går til en finale. Til slutt vil vi stå igjen med en vinner som vil motta en fin premie, og mye heder og ære over hele Norge.

Du kan nominere din egen eller andres profil. Hashtaggene for konkurransen er #amediagram og #norgesbesteinsta.

Vi reposter bildene på brukeren norgesbesteinsta (https://www.instagram.com/norgesbesteinsta/)

Her kan du sende inn din nominering.

Du kan nominere deg selv eller folk du kjenner. Vi kontakter alle nominerte for å høre om de ønsker å delta i konkurransen.

Disse avisene er med:

(Avisene legger ut nominasjonssaker fortløpende, så det er bare å følge med)

Arbeidets Rett

Aust-Agder Blad

Avisa Nordhordland

Bergensavisen (BA)

Drammens Tidende

Firda

Fredriksstad Blad

Gudbrandsdølen Dagningen (GD)

Hadeland

Halden Arbeiderblad

Haugesunds Avis

Kragerø Blad Vestmar

Lofotposten

Oppland Arbeiderblad

Ringerikes Blad

Ringsaker Blad

Romerikes Blad

Sandefjords Blad

Sarpsborg Arbeiderblad

Telen

Tidens Krav

iFinnmark

Østlands-Posten

Østlendingen

Her kan du sende inn din nominering på Ringerikes Blad

Reglene for konkurransen er som følger:

  1. Alle kan nominere profiler fra Instagram, og det er ikke nødvendig å ha Instagram for å nominere

  2. De nominerte må ha tilknytning til Norge eller være bosatt i Norge for å bli nominert. De nominerte må være personer.

  3. De nominerte må akseptere nominasjonen for å være deltager i finalerundene nasjonalt

  4. En slik aksept medfører også en rett til å reposte bilder som legges ut med hashtaggen til konkurransen i konkurranseperioden på Instagramkontoen til konkurransen.

  5. Deltagelse i konkurransen gir Amedias aviser mulighet til å bruke bildene som er tagget med samme hashtag i illustrasjoner for sakene som omtaler konkurransen eller deltageren. Øvrig bruk av bilder gjøres etter avtale

  6. For å være deltager må profilen være offentlig tilgjengelig. Om profilen gjøres privat i løpet av konkurranseperioden vil deltageren ikke lenger kunne delta i konkurransen.

  7. Deltagere må stå fram med fullt navn for å være deltager i finalerundene

  8. Det gis ingen kompensasjon for deltagelse i konkurransen utover premie som fastsatt

  9. All informasjon om deltagere, nominerte og nominasjoner gjenbrukes ikke av Amedia på noen måte, og slettes etter konkurransens slutt