Kundebehandling, hva er det?

Av

I noen butikker kan det virke som om kundebehandling er et fremmedord, skriver Finn Løken i dette leserinnlegget.

DEL

MeningerHistorien startet for nesten fem uker siden, da vi oppsøkte Power i Hønefoss for å kjøpe en ny tørketrommel, type Gorenje tørketrommel, og prisen var overkommelig for oss pensjonister.

Det tok 20 minutter før vi fant en ekspeditør som kunne stille opp. Samme dag hentet jeg den nye tørketrommelen, pakket den ut og plasserte den på riktig sted.

Så av noe var galt

Vi så med en gang at det var noe som var galt med maskinen, nemlig at lokket for kondensator ikke lot seg låse. Samme dag tok vi kontakt med Power Hønefoss og klagde. «Send over bilde og varenummer på det vi klagde over», fikk vi beskjed om over telefon, og det gjorde jeg omgående.

Ingenting skjedde de første 14 dagene, så jeg tok en ny tur til Power Hønefoss for å belyse på nytt problemet med maskinen.

Igjen måtte jeg vente i cirka 20-30 minutter før noen kom for å hjelpe, der og da tok jeg opp problemet og ble lovet at dette skulle sendes videre til aktuelle personer. Vi ventet og ventet, men ingen ting skjedde, så på ny, fire uker etter innkjøp, tok vi på nytt kontakt med Power over telefon og fortalte at nå måtte noe skje.

Noen dager senere kom det et hentebrev fra postkontoret, og i skrivende stund har jeg nettopp hentet en ny lås til lokket for kondensator, det kunne gjerne ha stått: Takk for handelen, men grei deg selv.

Power beklager

Innlegget er forelagt varehussjefen hos Power Hønefoss, Jonas Bjørnstad Husmo, som svarer følgende:

– Her har det dessverre skjedd flere feil fra oss. Alt fra bemanning i butikken til oppfølgning av service. Dette beklager vi på det sterkeste. Vi har tatt kontakt med denne kunden og ryddet opp i hendelsen, slik at vi kan unngå tilsvarende tilfeller framover.

Artikkeltags