«Fellesprosjekt» for bane og vei? | Torgeir Haave Bentsen

FEIL: – Det må erkjennes at trasévalget for en Ringeriksbanen ble feil, skriver Torgeir Haave Bentsen.

FEIL: – Det må erkjennes at trasévalget for en Ringeriksbanen ble feil, skriver Torgeir Haave Bentsen. Foto:

Av

– Flere års nei til tungtrafikken, og henvisning til omkjøring via Drammen, vil ikke bli godtatt, skriver Torgeir Haave Bentsen i dette innlegget.

DEL

MeningerDette er et debattinnlegg. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.Prosjektdirektør Morten Klokkersveen i Fellesprosjektet håper entreprenører/næringslivet i baneprosjektet vil finne ut hvordan stasjonsbygging i Sundvollen og tungtrafikken på E16 gjennom Sundvollen skal kombineres.

LES OGSÅ: Morten leder arbeidet med Ringeriksbanen og E16: – Trafikken ved Sundvollen blir en nøtt

Omkjøring blir ikke godtatt

Flere års nei til tungtrafikken, og henvisning til omkjøring via Drammen vil ikke bli godtatt!

Etter å ha forbrukt milliarder på Fellesprosjektet, må det nå erkjennes at trasevalget for en Ringerikebane ble feil.

Konsekvens: Åpenbart at ny E16 gjennom Hole må bygges før tunnelarbeider og stasjonsbygging på Hole-siden kan starte.

Klokkersveen er bosatt i Tønsberg. Det hadde gjort seg bedre med en lokalkjent prosjektleder.

Trafikk på bristepunktet

Trafikken er allerede på bristepunktet på nåværende E16 gjennom Sundvollen og Hole-bygda.

Hvorfor holder veivesenet kjeft om dette?

LES OGSÅ: Kroksund er «en nøtt» | Kåre Bech

Hareide må sørge for å splitte opp Fellesprosjekt, og sørge for forsert framdrift på E16-delen.

I denne podkasten svarer Morten Klokkersveen i Bane Nor på spørsmål:

Her kan du høre alle podkastene fra Ringerikes Blad.

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken