– Husk måking i sentrum

Brøytingen i Hønefoss sentrum kunne vært vesentlig bedre, mener en leser. Illustrasjonsfoto: Frode Johansen

Brøytingen i Hønefoss sentrum kunne vært vesentlig bedre, mener en leser. Illustrasjonsfoto: Frode Johansen Foto:

I dagens Direkte linje handler det om snøbrøyting, parkering og strøm.

DEL

– Jeg henstiller til brøytemannskapet i kommunen om at de må bli flinkere til å rydde sentrum for snø og slaps når det er mildvær, og ikke la det ligge til det igjen blir kuldegrader. Da er det ikke lett å fjerne det. Det er nesten umulig for dem som er litt dårlig til beins å gå der nå. Det er isete og kulete underlag i hele gågata og på torget, skriver Grethe Johannessen på Ringerikes Blads Facebook-sider.

LES OGSÅ: Snøen hindrer utrykninger: – Når det står om sekunder, tar vi ikke hensyn til parkerte biler

Æres den som æres skal

1. Jeg er kjempetakknemlig for at RB tok ut avsnittet om restaurantbesøk i mitt siste innlegg om parkering på lørdager.

2. Men dere endret min overskrift til: Fjern parkeringsavgiften i sentrum av Hønefoss! Men det var bypatriot Trude Berg Hauge, se fjerde avsnitt som kom med forslaget. Burde ikke da overskriften heller vært: Støtter forslag(et) om å fjerne parkeringsavgiften i sentrum av Hønefoss! Æres den som æres skal, skriver Hans Thomas Høyer til Direkte linje.

LES INNLEGGET HER: Fjern parkeringsavgiften i byen! | Hans Høyer

Dyr strøm

– Du syns kanskje at de seneste strømregningene er litt for store? Da har du sjekket regningen din og da vel? Eller bare godtatt, og tenker at den er til å stole på. De som sender ut, vet hva de driver med. Jeg gjorde det, sjekket altså, (som alltid før), og var særlig nøye med å sjekke regningen for januar. Hadde nettopp inngått ny 2-årig fastprisavtale med, som det nå heter Kraftriket. Da så jeg at regningen var cirka 2.000 kroner større en forventet. Jeg var nemlig blitt fakturert forbruket to ganger, altså dobbelt opp, og ikke nok med det, ingen av øres-prisene var rett. Den ene for lav, den andre for høy, i begge tilfellene pluss/minus cirka fem øre og da sammenlignet med avtalt fastpris. Derfor var jeg spent når nå februar-faktura «varslet sin ankomst». Og hva tror dere, var den nå helt korrekt? Nei da, men nå i en litt annen variant.

– Forbruket, men nå bare for de første 18 dagene, som var tydeligvis en foreløpig avregnings/avlesings-dag 1.2. – 18.2., (1398,23 kwH), var og denne gang belastet dobbelt opp, med de samme 2 helt feil øres-beløpene. Videre, på linjen under de ovennevnte, sto resten av oppført forbruk for de siste 10 dagene i februar (778,6 kwH), og du store all verden, til avtalt fastpris. Så denne gangen er strømregningen kun cirka 800 kroner for stor, så vidt jeg kan beregne. Uansett er den ikke riktig spesifisert. Kvalitetssikring? Det hører med til historien at den altfor store regningen for januar ble jeg kreditert, og fikk ny og korrekt faktura. Sa noen, det skulle bare mangle?

– Men noe i retning av en beklagelse så jeg ikke noe til, datamaskiner ber vel ikke om unnskyldning. Har sendt mail til Kraftriket om dette siste, og venter spent på svar. Så kjære lokale strømabonnenter, sjekk fakturaen, her er penger å spare, skriver A.R. Sætren. til Direkte linje.

Brenner du for noe? Ring 32 17 96 66 eller send e-post til direkte.linje@ringblad.no

Artikkeltags