– Syke kunder kan ikke sitte og vente i timevis

TÅLMODIGHETSPRØVE: Ventetiden ble lang for drosjekunder som skulle hjem fra sykehuset.

TÅLMODIGHETSPRØVE: Ventetiden ble lang for drosjekunder som skulle hjem fra sykehuset. Foto:

Reidar Sollie reagerer på lang ventetid på drosje fra Ringerike sykehus.

DEL

Direkte linje– Jeg har vært noen dager på sykehuset og har fått en fantastisk, profesjonell behandling av meget hyggelige ansatte. Dette gjelder både i sykebilen, på Ringerike sykehus og på Rikshospitalet. All takk til dere.

Da jeg skulle hjem på ettermiddagen 24. januar, bestilte sykehuset velvillig drosje. Men i drosjenæringen er det ikke mye service. Jeg kom ned til inngangen for å vente. Der satt det en dame, ganske oppgitt. Hun hadde ventet over en time. Vi satt der sammen i cirka 40 minutter, men ingen drosje kom. Da fikk jeg muligheten til annen transport hjem. Hvis jeg ikke hadde fått det, måtte jeg ha ventet i 1,5 time til. Jeg vet at drosjen kom først da.

Dessverre så sa jeg ikke ifra til sykehuset at jeg reiste, det beklager jeg. Med monopol i drosjebransjen (har avtale) så må det gjøres noe for å få til en bedre service på dette. Kan ikke la syke kunder sitte og vente i timevis, ingen finner seg i det i dagens samfunn. Regner med at sykehuset ikke betaler for dette. Har et forslag til drosjenæringen: Ta et kurs i kundebehandling, sier Reidar Sollie.

Brenner du for noe? Ring 32 17 96 66 eller send e-post til direkte.linje@ringblad.no

Artikkeltags