– Hva er det vi betaler for?

Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Leslie Henriksen fra Nes i Ådal ber kommunen svare om tilsynsavgift for septiktanker.

DEL

Direkte linje– Da informasjonen om tilsynsavgiften kom i fjor, uteble ikke reaksjonene. Kommunen svarte da at det var rundt 13 punkter (eller var det 17?) som skulle fylles ut etter hvert tilsyn. Og – at det også krevde investeringer i nye dataprogrammer slik at HRA og kommunen «snakket samme språk». Også dette skulle avgiften dekke.

Jeg tok tiden ved siste septiktømming: Det tok nøyaktig 13 minutter fra tankbilen kjørte inn på gårdsplassen og til den kjørte ut igjen.

Hvordan lar det seg gjøre å vurdere såpass mange punkter på så kort tid? Kan kommunen forsyne Ringerikes Blad med en liste over punktene, slik at vi alle kan ta del i hva det er vi betaler for, spør Leslie Henriksen fra Nes i Ådal i en e-post til Direkte linje.

Brenner du for noe til Direkte linje? 
Ring 32 17 96 66 eller send epost til direkte.linje@ringblad.no

Artikkeltags