– Har purret tre ganger på HRA

POSER TIL MATAVFALL: I dagens Direkte linje må Hadeland og Ringerike avfallsselskap (HRA) manglende levering av poser til matavfall.

POSER TIL MATAVFALL: I dagens Direkte linje må Hadeland og Ringerike avfallsselskap (HRA) manglende levering av poser til matavfall. Foto:

DEL

Direkte linjeBergliot Mathisen i Hønefoss har purret for tredje gang på Hadeland og Ringerike avfallsselskap (HRA) for å få poser til matavfall. 14. desember var første gang hun spurte om poser, og da skulle de kjøres ut i uke 51 rett etterpå. Men ikke noe har skjedd, og senere har sykdom vært forklaringen. Men abonnenten synes at HRA må kunne snu seg rundt og finne en annen måte å få kjørt ut papirposene på.

Mathisen ser at plastposer i stedet blir brukt og lagt i matavfallet, selv om hun vet at man ikke skal gjøre det. Samtidig påpeker hun at innbyggerne i Ringerike har fått tyn for at de ikke er flinke nok til å sortere.

– Hvorfor får ikke HRA dette til å fungere? spør Mathisen og mener det burde vært mulig å få kjørt ut papirposene med en leiebil.

– Vi betaler såpass mye at dette bør fungere, synes hun og innrømmer at posemangelen er litt irriterende.

Kommunikasjonssjef i HRA, Åse Toril Krågsrud, har denne forklaringen på hvorfor papirposene er forsinket:

Dessverre ligger vi etter med utdelingen av papirposer i Ringerike. Årsaken til det er at vi har hatt en del sykdom hos HRA Transport den siste tiden. Det, kombinert med mange røde dager rundt jul, gjør at vi ikke er der vi burde ha vært med utdelingen, da vi må prioritere å få hentet avfallet først. Det skal ikke være slik at en må purre tre ganger for å få svar, og vi skal sørge for at Mathisen får papirposene sine med det første. Vi har allerede hyret inn ekstra mannskaper for å forsere utdelingen av poser på Ringerike. I tillegg kan alle kunder få nye poser gratis ved gjenvinningsstasjonene våre.

Brenner du for noe? Ring 32 17 96 66 eller send e-post til direkte.linje@ringblad.no

Artikkeltags