Barnebarnet (6) mistet hundrelappen sin – men heldigvis ble den funnet av rette person

Direkte linje. Illustrasjon: Colourbox

Direkte linje. Illustrasjon: Colourbox

Artikkelen er over 1 år gammel

Det kommer både takk, klare råd og sterke meninger i dagens direkte linje

DEL

Takk til ærlig finner

– Lørdag 3. mars var jeg og mitt barnebarn på 6 år på Sparkjøp. Hun hadde to hundrelapper i hånden som hun skulle kjøpe noe for. Da vi kom til kassen hadde hun mistet den ene, hun ble jo så lei seg. Jeg la igjen telefonnummeret mitt, hvis den skulle dukke opp. Ikke lenge etter vi kom hjem, ringte de fra Sparkjøp, det var en kunde som hadde funnet den. Så tusen takk til finneren, vi ble veldig glade, sier Anne Viken.

Skremt av brøytebiler

– Forleden dag var jeg ute å kjørte bil mellom Hønefoss og Jevnaker. Jeg møtte brøytebiler begge veier og ble både skremt og sint. De kjørte altfor fort og det var ikke plass til meg når jeg møtte dem. Jeg måtte stoppe ute på siden, eller hadde dette gått galt. Gjelder ikke fartsgrensene for disse sjåførene, og skal de ligge så langt ut i veien at møtende ikke får plass, spør Anne Lise Hansen.

Hønenkrysset

– Jeg leser stadig om Hønenkrysset i avisen og ser at Statens vegvesen mener at sikkerheten er viktigst. Dette er jeg helt enig i. Ikke bare er selv e krysset blitt mye sikrere, men det var til tider vill fart i starten av Hadelandsveien, hvor skolebarn krysset veien. At hyttefolk noen ganger må bruke litt lengre tid er noe de bør finne seg i. Sikkerheten tilsier at ikke noe bør endres, sier Ivar Skogheim.

God service

– Stor honnør til Hønefoss Taxi F-705, som kjørte meg hjem fra Hønefoss tirsdag ettermiddag, etter hyggelig tur sto han på kjøkkenet vårt etter 20 minutter igjen, vi hørte ikke han banka på, der sto han med lua og vantene om jeg hadde glemt i baksetet. Han kjørte ens ærend opp igjen for å levere disse. Sånn service fortjener skryt! Og er et eksempel til etterfølgelse for andre sjåfører. Hjertelig takk, sier Ole Hartmann.

Husk mynter til bommen

– Søndag er det Barnas Ringkolldag, og vi venter stor trafikk gjennom bommen. Kan dere som skal til Ringkollen denne dagen, hjelpe oss med å få alle bilene raskt gjennom bommen ved å ha mynter klare. Avgiften er 40 kroner, sier bomvakt Håkon Velo.

Hvorfor ikke navn i avisen?

– For en tid siden var det en reportasje i Ringerikes Blad om barn som drev med isbading i Hole. Det var et ok innslag, med bilde av flere glade barn. Men noe jeg reagerte på var at den eneste jenta som hoppet ut i vannet, kun iført badedrakt ikke hadde noe navn. Var det fordi jenta var mørk, eller var det en forglemmelse fra den som lagde reportasjen? Synes slike ting er veldig leit, da navnet til de andre barna sto på trykk. Jeg er sikker på at den «glade isbaderen» hadde satt pris på å få sitt navn under bildet, slik som de andre, sier Terje Tveten.

Nav-service?

– Jeg skjønner ikke hva Nav Jevnaker mener med service. På døra står det nå at åpningstiden er redusert, for å kunne yte bedre service. Forstå det den som kan, sier Aud Eliassen.

Brenner du for noe til Direkte linje? Ring 32 17 96 66 eller send epost til direkte.linje@ringblad.no

Artikkeltags