Gå til sidens hovedinnhold

Det Nye avvikles som trykt magasin

Artikkelen er over 1 år gammel

Egmont Publishing legger ned printutgaven av Det Nye og satser i stedet på å nå leserne digitalt.

Det Nye ble lansert i 1957, og har siden da rettet seg mot jenter og unge kvinner med innhold som mote, skjønnhet, samliv, helse, trening. Fram til 2005 hadde magasinet et opplag på mer enn 60.000 eksemplarer, men de siste årene har opplaget stadig gått nedover.

Ansvarlig redaktør og direktør i VO Ung, Martine Lunder Brenne, mener det viser at målgruppen i stor grad lever sine liv og bruker tiden sin på nye digitale plattformer.

– Vi skal fortsette å nå unge kvinner, og setter nå full gass på å videreutvikle digitale kanaler, podkast, YouTube og event – men det blir uten magasinet Det Nye, sier hun.

Brenne understreker at Det Nye i sin tid var spiren til det som i dag er Egmont Publishings influencerbyrå Egmont People.

– Det Nye ble i 2017 til heldigitale «De Nye», som nå har utviklet seg til en egen influenceravdeling som har vokst seg langt større enn merkevaren den en gang var bygget på, sier Lunder Brenne.

Kommentarer til denne saken